LEECH - Sapperlot
Švýcarská deska představuje postrock jako syntezátorový taneční žánr s velkou mírou epiky a filmovosti. Oceňuju tu hlavně snahu uchopit žánr trochu neotřelým způsobem a pokusit se z něj vymačkat nějaké dosud neviděné tvary.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vydání akustické či – jako v tomto případě – poloakustické nahrávky již v současné době není ničím neobvyklým. Občas se provedení vyvede (např. THE GATHERING a jejich živák „Sleepy Buildings“), jindy nikoliv… Tak jako tak, ve valné většině případů se jedná o záležitost určenou spíše jen sběratelům či ortodoxnějším přívržencům toho kterého seskupení. Do podobné kategorie spadá i ANATHEMA a jejich aktuální kompilace „Hindsight“. Zlí jazykové tvrdí, že kapela již nemá co nabídnout, pročež jistě očekávají jeden z posledních hřebíčků do rakve druhdy zbožňovaného spolku. Já však tento názor nesdílím – liverpoolští mě stále baví, s jejich „radioheadovatěním“ nemám ani ten nejmenší problém a možná jako jeden z mála očekávám s napětím novou nahrávku.
Věnujme se však této kompilaci – již dříve byly tu a tam zveřejněny jisté akustické verze starších skladeb (např. na další výběrovce „Resonance“), avšak až nyní se britští sympaťáci rozhodli přeměnit deset ze svých největších hitů (plus jednu novinku k tomu). Síly jsou přitom rozloženy poměrně rovnoměrně mezi všechna alba počínaje „Eternity“ (největší zastoupení má vcelku očekávaně prozatím poslední řadovka „A Natural Disaster“, z níž se na album dostaly hned tři tracky). Nutno říci, že výběr je poměrně reprezentativní a skladby, které ANATHEMA zvolila, si o podobnou transformaci jen a jen říkaly. Vesměs se jedná o emocionálně vypjaté kousky, kterým křehká podoba tuze svědčí – přesmutné klasiky jako „Fragile Dreams“, „Inner Silence“ či „One Last Goodbye“ (s poněkud haprujícím vokálem) z období staršího, stejně jako nádherně gradující „Leave No Trace“, „Temporary Peace“ a „Flying“ z období novějšího. Potěší také zařazení minimalistické „Are You There?“, která dostává v semi-akustickém provedení zcela nový rozměr, je snad ještě lepší než originál a lze ji označit za jednu z nejpovedenějších (obecně je možno hovořit o tom, že především kompozice z posledních dvou alb zní v této podobě velice přitažlivě). Výrazně však zaostává singlová novinka „Unchained (Tales Of The Unexpected)“, která obzvlášť v porovnání se zbytkem alba působí dosti vycpávkovým dojmem.
Nová aranžmá skladbám určitě svědčí. Akustické, elektrické i orchestrální prvky v globálu vytvářejí poměrně zajímavý souhrn z toho nejlepšího, co kdy ANATHEMA nabídla. Výsledek je však pochopitelně určen pouze pro uši fanoušků nejvěrnějších, k čemuž snad ani není třeba dodávat více. Berte nebo nechte být.
(Polo)akustické verze starých známých skladeb + jedna novinka. Berte nebo nechte být.
7,5 / 10
Vincent Cavanagh
- vokály, kytara
Danny Cavanagh
- kytara
Jamie Cavanagh
- basa
Les Smith
- klávesy
John Douglas
- bicí, perkuse
Lee Douglas
- vokály
+
David Wesling
- cello
Duncan Patterson
- mandolína
1. Fragile Dreams
2. Leave No Trace
3. Inner Silence
4. One Last Goodbye
5. Are You There?
6. Angelica
7. A Natural Disaster
8. Temporary Peace
9. Flying
10. Unchained (Tales Of The Unexpected)
The Optimist (2017)
Distant Satellites (2014)
Weather Systems (2012)
Falling Deeper (orchestrální album) (2011)
We're Here Because We're Here (2010)
Hindsight (kompilace) (2008)
A Moment In Time (DVD) (2006)
Were You There? (DVD) (2004)
A Natural Disaster (2003)
A Vision Of A Dying Embrace (DVD) (2002)
Resonance 2 (kompilace) (2002)
A Fine Day To Exit (2001)
Resonance (kompilace) (2001)
Judgement (1999)
Alternative 4 (1998)
Eternity (1996)
The Silent Enigma (1995)
Pentecost III (EP) (1995)
Serenades (1993)
Crestfallen (EP) (1992)
Vydáno: 2008
Vydavatel: Kscope Music
Stopáž: 52:42
Produkce: Anathema
-bez slovního hodnocení-
Švýcarská deska představuje postrock jako syntezátorový taneční žánr s velkou mírou epiky a filmovosti. Oceňuju tu hlavně snahu uchopit žánr trochu neotřelým způsobem a pokusit se z něj vymačkat nějaké dosud neviděné tvary.
Futuristický black metal, tentokrát s hodně experimentálními vlivy, které připomínají jiné projekty principála Colina Marstona, hlavně BEHOLD THE ARCTOPUS a DYSRHYTHMIA. To ale nic nemění na tom, že KRALLICE jsou silně znepokojiví a atmosféričtí.
Důstojné rozloučení s producentem Stevem Albinim. Album, které musí přijít v ten správný čas. Ačkoliv je kompozičně klidnější a dá se říci že i více monotónní, tak se mi hodně líbí spojení pocitu naděje, smíření a melancholie, které z něho prýští.
PANZERFAUST dech nedošel, ba právě naopak, tetralogii "The Suns Of Perdition" totiž uzavřeli zcela triumfálním způsobem. Komplexní, chytře poskládaná deska, která vrcholí ve své druhé polovině. Takové "The Damascene Conversions" se prostě nejde nabažit.
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.